Trebinjen kirkko Bosnia-Hertsegovinassa.

Lähetystyö on...

Kristuksen kirkko on maailmanlaajuinen yhteisö. Vielä on kuitenkin niitä, jotka eivät ole kuulleet ilosanomaa Kristuksesta. Lähetystyö on seurakunnan perustehtävä, jonka täyttämisessä lähetysjärjestöt auttavat meitä.

Jumala lähetti Jeesuksen maailman Vapahtajaksi. Jeesus lähetti seuraajansa. Olemme jokainen lähetystyöntekijöitä, kukin omalla paikallamme arkipäivän elämässä, jokaisessa kohtaamisessa.

Maailman ihmisistä vielä neljännes ei ole kuullut rakkauden sanomaa Jeesuksesta. Kutsu lähteä liikkeelle koskee myös sinua. Oletko jo löytänyt paikkasi tässä tehtävässä? Mihin Jumala haluaa sinua käyttää?

Sekä lähettäjiä että lähtijöitä tarvitaan. Useimmat ovat lähettäjiä. Lähettäjäntehtävä on tehdä lähetystyötä rukoilemalla, antamalla omaa aikaansa tai rahaansa. Vaikka raha ei ole lähetystyössä tärkeintä, se on kuitenkin välttämätön väline. Rukoustuki on läheteille ensisijaisen tärkeää. He myös kaipaavat viestejä ja yhteydenpitoa.

"Kaksi tavallista kättä Jeesus työhön lähettää. Kuinka paljon tekemättä ilman niitä täällä jää! Kaksi tavallista jalkaa Hän voi ottaa jaloikseen, niillä taivasmatka alkaa joka aamu uudelleen, uudelleen." (Pekka Simojoki)