Satasoitto-festivaalin avauskonsertti

Pori Sinfonietta, Tibor Bogányi, kapellimestari ja sello
Iltasoitto Tommi Kolunen, trumpetti, Harjavallan kirkon kellotapuli

Liput 25 eur

Satasoiton avajaiskonserttina kuullaan Pori Sinfoniettan yökonsertti Furioso. Konsertin johtaa orkesterin ylikapellimestari Tibor Bogányi, joka myös soittaa sellosolistina Camille Saint-Saënsin Sellokonsertossa nro 1. Konsertin ohjelmassa kuullaan myös konserttiviikolla vietettävän Itämeri-päivän teeman mukaisesti meren pauhua Felix Mendelssohnin Hebridit-alkusoiton muodossa sekä naissäveltäjä Helvi Leiviskän upea Intermezzo. Yökonsertti päätetään tietenkin tuttuun Pienen yösoiton teemaan.

Konsertin jälkeen kirkkopuistossa kuuluu iltasoitto kirkon kellotapulista Satasoiton elomuusikon, trumpetisti Tommi Kolusen soittamana. Konsertti järjestetään yhteistyössä Harjavallan seurakunnan kanssa.

Konsertin ohjelma: Felix Mendelssohn: Hebridit-alkusoitto op.26 Camille Saint-Saëns: Sellokonsertto nro 1 a-molli op. 33
Helvi Leiviskä: Intermezzo op. 16/1
W.A. Mozart, sov. Jane V. Thomas: Eine kleine Nachtmusik