Siunaa, Herra, kotiamme

Tiesitkö, että myös kotisi voi saada siunauksen? Kodin siunaus on rukoushetki, jossa kiitetään kodista ja pyydetään siunausta kodissa asuville.

Tilaisuuden voit järjestää esimerkiksi ensimmäisessä omassa kodissasi tai muuton jälkeen. Yhtä lailla kodin voi siunata, vaikka se olisi väliaikainen tai vaikka olisit asunut siinä jo pidempään. Myös vapaa-ajan kodin voi siunata.

Tilaisuus saa olla rento ja omannäköisesi, ja sitä voi viettää joko vain läheisimpien kesken tai juhlia isommallakin sukulais-, ystävä- ja naapuriporukalla. Kodin siunauksen voi myös yhdistää esimerkiksi kotona vietettävään hääjuhlaan, lapsen ristiäisjuhlaan, tupaantuliaisiin tai muuhun juhlaan. Rukoushetkessä on mukana musiikkia ja puheita. Kodin siunaaminen voi olla myös eri uskontoja yhdistävä. Halutessasi saat vinkkejä tilaisuuden järjestämiseen omasta seurakunnastasi.

Kodin voi siunata pappi, seurakunnan muu työntekijä tai kuka tahansa seurakuntalainen.