Sykkiä, Jump, Tyttö, Lapset, Hurraa, Taivas, Niitty

Rippikoulu?

Rippikoulu on vajaan vuoden kestävä tutustumisjakso seurakuntaan ja sen toimintaan, mutta myös yhteinen matka, jolla voidaan tutkia omaa uskoa ja pohtia elämän syviäkin kysymyksiä.

Rippikoulun perustana on kaste- ja lähetyskäsky. Koko rippikoulun suorittaminen, eli konfirmaatio, edellyttää kastetta ja kirkon jäsenyyttä. Osan rippikoulusta voi silti suorittaa vaikka nuori ei kuuluisikaan kirkkoon tai olisi kastettu. Kuitenkin vain kirkon jäsen voi toimia kummina, tai mennä kirkossa naimisiin.

Yleensä rippikoulu käydään sinä vuonna, kun nuori täyttää 15. Rippikoulua on kuitenkin mahdollista aikaistaa tai myöhentää. Samalla tavalla rippikoulun voi käydä myös aikuisena, tästä vaihtoehdosta kerrotaan enemmän sen omassa osiossa.

Haku rippikouluun 21.9. klo 18 - 28.9. klo 23.59 tästä