Rippikoulun sisältö

Rippikoulu koostuu seurakuntaan tutustumisesta sekä oppitunneista, joilla tutustutaan omaan uskoon ja sen keskeisiin asioihin.

Seurakuntaan tutustutaan esimerkiksi osallistumalla jumalanpalveluksiin, nuorteniltoihin, muihin seurakunnan tapahtumiin ja myös toimimalla itse seurakunnan tapahtumissa. Rippikoulun aikana käydään ehtoollisella ja ollaan mukana hartauksissa ja rippikoulun omissa jumalanpalveluksissa.

Oppitunneilla opetellaan omaan uskoon liittyviä asioita, pohditaan miten se liittyy minuun ja omaan elämääni. Paljon on tarjolla vastauksia, mutta samaan aikaan myös paljon kysymyksiä, nythän puhutaan uskosta, ei vaikkapa matemaatiikasta tai maantiedosta.

Opetusjaksoilla (päivärippikoulussa hiihtolomalla, leirien osalta kesällä) tehdään toki paljon muutakin. Pelataan yhdessä, vietetään vapaa-aikaa, sydään usein ja riittävästi, uidaan ja saunotaan.