Vapaaehtoiseksi seurakunnan toimintaan

Tule mukaan toteuttamaan, luomaan ja kehittämään Harjavallan seurakunnan toimintaan!

Harjavallan seurakunnassa on seurakuntalaisia vastuunkantajina erilaisissa tehtävissä. Alla on lueteltu minkälaisissa tehtävissä heitä on:

Vaalien kautta valittuna luottamushenkilönä (kirkkovaltuusto, kirkkoneuvosto, työalakummi jne)

Jumalanpalveluksissa

• ehtoollisavustaja
  • tekstinlukija
  • kolehdinkantaja
  • kirkkokahvittaja

Musiikkityössä

• instrumentin soittaja
  • laulaja
  • kuoron laulaja
  • lastenkuoron kerhomummu, kerhopappa

Aikuistyössä

• Kymppiluokan vetäjä tai avustaja
  • retriitin ohjaaja tai apuohjaaja
  • rukouspiirin ohjaaja

Lähetystyön työala

• nuttupiiri - neulontapiiri (mm. junasukat kastekoteihin)
  • Hannapiiri, Raamattu- ja keskusteluipiirin ohjaaja
  • myyjäisten avustaja
  • karjalanpiirakkatalkoolainen

Diakonia

• ystävä vanhukselle
  • Aamunkajon juttupiirin ohjaaja

Nuorisotyössä

• isonen
  • kerhon ohjaaja
  • partiossa ryhmän ohjaaja

Lapsityö

• kerhomummu, kerhopappa

Tiedotus

• valokuvaus

Useammassa työalassa projektikohtaisia pieniä avustustehtäviä:

• makkaranpaistoa,
  • leipomista,
  • kassana toimimista,
  • tapahtuman ohjelmanmyyntiä

Talkoopäiviä Tuulikarissa on järjestetty

haravointia, risukon harventamista, uimarannan siivousta, yleistä siivoustyötä, ikkunan ja mökkien pesua.

Tarpeellista lienee tässä kohdassa iloiten todeta, että myös kummius ja kantajana hautajaisissa toimiminen ovat seurakuntalaisen vastuutehtäviä. Jumalanpalveluksessa virren veisuu ja liturginen vuorolaulu ovat omalla kohdalla osallistumista palvelukseen.

Ota yhteyttä seurakunnan työntekijään, jos sinulla on aikaa annettavana myös vastuunkantajana. Yhdessä tekeminen on antoisaa ja myös ainoa tapa, jolla seurakunta voi toimia.

Antaessani omat kädet käyttöön, en anna niitä vain seurakunnan toiminnan parhaaksi, silloin annan itseni myös Kristukselle.

Päivystäjäksi kirkon Palvelevaan puhelimeen

Haluatko antaa aikaasi toisten hyväksi? Tahdotko olla kuuntelevana korvana toisen hädässä? Kirkon keskusteluapu etsii uusia päivystäjiä Palvelevaan puhelimeen.

Edellytämme sinulta:

- kykyä vaitiolovelvollisuuden noudattamiseen

- tällä hetkellä tasapainoista elämäntilannetta

- mahdollisuutta päivystää 3-10 tuntia / kk

Päivystystyötä tehdään itsenäisesti kotoa käsin, mutta seurakuntamme tarjoaa materiaalia, koulutusta ja työnohjausta vapaaehtoisille päivystäjille. Lisätietoa toiminnasta: www.kirkonkeskusteluapua.fi

Jos kiinnostuit ota yhteyttä Harjavallan seurakunnan kirkkoherraan Tuomo Lindgreniin p. 044 7356 751